Projekt „Centrum Ekonomii Społecznej" realizowany był w okresie od 2 listopada 2009 do 28 lutego 2011r. przez Centrum Integracji Społecznej CISTOR. W wyniku przekształceń Cistoru od 1 maja 2010r. realizację projektu kontynuowało Stowarzyszenie Partnerstwo Społeczne w imieniu Gminy Miasta Toruń.
Projekt współfinansowany był ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 7.2 „Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej" oraz poddziałania 7.2.2 „Wsparcie ekonomii społecznej" Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wartość projektu wynosiła 538 974,02 zł, która w 100% była dofinansowana z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Celem projektu było wsparcie inicjatyw ekonomii społecznej na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.
Grupę docelową stanowiło 210 przedstawicieli podmiotów ekonomii społecznej, lokalnych władz, instytucji rynku pracy, pomocy i integracji społecznej oraz osób zainteresowanych działalnością w ramach ekonomii społecznej.
Głównymi zaplanowanymi działaniami w projekcie były:
Łącznie w projekcie wzięło udział 252 osoby.
L.p. |
Rezultaty i produkty planowane |
Rezultaty i produkty osiągnięte |
1. |
przeszkolenie 45 osób w zakresie tworzenia partnerstw społecznych |
rezultat osiągnięty w100% |
2. |
przeszkolenie 45 osób w zakresie prowadzenia i promocji działalności podmiotów ekonomii społecznej |
rezultat osiągnięty w100% |
3. |
przeszkolenie 35 osób w zakresie zakładania spółdzielni socjalnych |
przeszkolonych zostało 39osób |
4. |
udzielenie specjalistycznego wsparcia120 osobom w ramach Inkubatora Społecznej Przedsiębiorczości w zakresie prawa, księgowości i marketingu |
udzielono wsparcia 152osobom |
5. |
rozpowszechnienie informacji na temat ekonomii społecznej wśród 200 tys.mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego za pośrednictwem mediów |
rozpowszechniono informacje wśród 898 860mieszkańców |
6. |
zwiększenie wiedzy na temat prowadzenia i promocji działalności podmiotów ekonomi społecznej 45 b.o. |
rezultat osiągnięty w100% |
7. |
zwiększenie wiedzy na temat partnerstw społecznych 45 b.o. |
rezultat osiągnięty w100% |
8. |
produkcja 3 spotów telewizyjnych propagujących ekonomię społeczną |
rezultat osiągnięty w100% |
9. |
produkcja 3 reportaży promujących inicjatywy ekonomii społecznej w województwie |
rezultat osiągnięty w100% |
10. |
30 informacji o projekcie i ekonomii społecznej na stronie internetowej projektu |
umieszczono 41 informacji |
11. |
90 kompletów materiałów konferencyjnych dot. rezultatów projektu oraz zagadnień związanych z ekonomią społeczną |
wydano 98 kompletów materiałów |